mikaelapetra

Alla inlägg under december 2012

Av Mikaela Bengter - 23 december 2012 20:44

Dålig uppdatering hör, vet. Men jag har gått och blivit rejält förkyld. Så himla passande till jul och allt. Nåja, tänkte bara tala om att jag lever :) haha. Imorgon åker vi till pappa och firar jul, kommer nog bli hur mysigt som helst :) god jul och gott nytt år på er!

Av Mikaela Bengter - 19 december 2012 11:29

Hej! Blev inget inlägg igår, hade faktiskt ingen lust bara. Men så kan det bli ibland! Idag skulle jag ha varit på min arbetsträning men jag har varit så sjukt trött att jag inte alls kom upp ur sängen. Så jag tänkte att jag ska vara hemma idag istället, städa, baka pepparkakor, måla ett horn och laga mat. Kanske hinner med någon form av träning också, vi får se. Idag ska jag göra en tonfisksallad hade jag tänkt, på mitt och lillsyrrans vis. Blir nog bra! Karln lär ju vara glad när han kommer hem till en fräsch lägenhet och mat som står på bordet iallafall ;)


Hittade förresten en röd hårblomma igår, sjukt liten.. haha, knappast! Kostade bara 29kr på lager 70.


 

Liten va? ;) haha. Så nu har jag iallafall min "juloutfit" klar! Blir en rödrandig topp i min svarta hängselkjol, en ugglering och ett lasvegas halsband. Och denna då! I någon fräsig frisyr :) köpte förresten ett par nätstrumpbyxor som jag kommer att ha till också!


 


Nej, nu ska jag sätta igång här hemma! Klä på mig, kela lite med världens goaste Eddie och påbörja städningen! Tjaaaa!

Av Mikaela Bengter - 18 december 2012 08:55

God morgon! Sitter här och njuter av min frukost, en varma koppen och en skiva vörtlimpa med julskinka och senap. Såå mums! Ska strax göra mig iordning för att möta upp lillsyrran. Ska försöka hitta ett par snygga strumpbyxor, en röd hårblomma och ett vitt nagellack också. Ska även köpa lite godsaker tills på torsdag då jag planerat en myskväll med vin för några av mina brudar. Har fått svar från alla jag bjudit förutom en nu, så hoppas att hon också kommer :)


Måste fixa till mig nu, hörs senare!

Av Mikaela Bengter - 17 december 2012 17:08

God kväll alla mina goa läsare! Idag är jag en glad Micka, inget speciellt som hänt heller! :) Var hem till mig och fick besök utav Maria och Theodore. Fika och mys! <3 Nu sitter jag hemma hos karln min i soffan och väntar på att klockan ska slå 18:45 så jag får kolla på dagens avsnitt av julkalendern. Blir väldigt lugnt ikväll!


Imorgon ska jag möta upp lillsyrran nere på mora för att ta en liten sväng på bolaget, förbi posten och en promenad hem till mig för att fixa till dom sista julklapparna och baka pepparkakor :) mys på hög nivå! Efter det ska jag hem till karln min igen och laga mat till oss. Har något att göra varje dag den här veckan och känner mig sjukt glad och ivrig :)


Här får ni en bild på sötaste Theodore från idag då dom hälsade på :)


 

Lilla busfrö! :) <3


Av Mikaela Bengter - 16 december 2012 16:21

Tar och gör denna i brist på annat!
 
Drömresa? När jag var mindre ville jag alltid åka till Italien, så jag måste nog säga Italien och USA såklart! Och hawaii kanske? :) jag har aldrig ens varit någonting för att resa förrns nu, det är nu jag börjar vilja göra sånna saker faktiskt, så finns väll ett antal ställen.
 
Favoritsysselsättning? Det jag gillar att göra mest av allt är att umgås med min familj. Med pappa och lillsyrran, följa med ut i skogen på ett antal äventyr.
 
Hur många gånger går du in på Facebook per dag? Ingen aning, tycker inte ens om facebook. Och ändå kollar man?
 
Vad önskar du dig julklapp? Haha oj, den listan kan nog göras väligt lång. Men mest kläder, ett rosavitt fotbad, smycken, parfym, film, färger, en vattenpipa.. alltså det finns såå himla mycket så det är ingen idé att jag ens skriver något :) blir glad för nästan vad som helst!
 
Favoritmat på julbordet? Janssons frestelse, prinskorv och köttbullar! :)
 
Drömyrke? Sjuksköterska på vårdcentral. Eller psykolog. Eller frisör. Personlig tränare. Eller kanske lackerare?
 
Favorit tidning/magasin? Z tattoo, andra tatueringstidningar och power.
 
Favoritplats i Sverige? Skattungbyn
 
Thaimat, grekiskt, italienskt eller svensk husmanskost? Thaimat och svensk husmanskost!
 
Favoritdesigner? Ingen alls.
 
What drives you to write your blog every day? Jag skriver inte varje dag, men jag vet inte. Det är väll rätt kul skulle jag nog säga, och att hålla kontakten med mina fina bloggvänner jag fått.
 
Where do you want to live if you could choose freely? På landet i ett rött stort hus med vita knutar, ett stort och rymligt garage där det finns plats för mig att lära mig saker, flera djur och gärna med en fin badstrand någonstans i närheten.Tillsammans med min man.
 
City girl or country girl? Helt klart en country girl!
 
Which is your greatest asset according to yourself? Att jag är så pass stark i mig själv.
 
What do you think your friends would say is your greatest asset? Jag har faktiskt ingen aning.
 
Favorite food? Jag är nog en mammas flicka då det kommer till mat. En favorit är ju hennes ugnsbakade falukorv med potatis och senapssås!
 
Do you have a famous person you are inspired by? Jag inspireras faktiskt mest utav andra människor med lite tuffare stil. Och om jag får lov att välja en "famous person" skulle jag nog säga Marilyn Monroe. Inspireras även mycket utav filmer som jag tycker är bra.
 
Where do you want to go on your next vacation? En husvagnssemester med min pappa och lillasyster, och om det skulle vara utomlands så säger jag helt klart USA.
 
What is luxury to you? God mat, mys, godis, massage, att ligga under nålen, finns mycket.

Av Mikaela Bengter - 16 december 2012 16:14

 


Ugnsbakad lax med citron&dill sås och babyspenat. Nyttigt och jäkligt gott!

Av Mikaela Bengter - 16 december 2012 11:11

Lördagen spenderades med pappa och lillasyster, vi hälsade på hemma hos faster där vi blev bjudna på lussebullar och pepparkakor, otroligt duktig hon är på att baka min fina faster! Och så hade hon fållat mina byxor jag köpte på elbastardo :)


När vi hade fikat klart hemma hos faster så åkte vi och handlade lite mat för att sedan åka hem till pappa och äta, umgås och mysa. Vi kollade på gamla foton på min farmor och farfar, även några kort på deras vänner och några släktingar. Var lite ledsamt då jag hade ett så starkt band till min farmor, hon har nästan alltid varit lite som en förebild för mig. Saknar dom sjukt mycket. <3


Såhär såg jag ut igår!

 


 


Finaste farfar <3

 


Hittade en bild på farfars far (alltså min pappas farfar) och jag har aldrig någonsin sett någon som ser så otroligt genomsnäll ut. Önskar att jag nån gång hade fått träffa honom..

 


 

Här sitter jag med min docka Skrållan och farmor och farfar <3 farmor har sytt klänningarna som jag och min docka använder på bilden. Hon sydde massor av fina små klänningar till mig och min lillasyster när vi var små.

Av Mikaela Bengter - 14 december 2012 18:04

Var på vårdcentralen tidigare idag för att ta nya prover. Mitt blodvärde och mitt socker ligger fortfarande bra, däremot så verkar inte sköldkörteln fungera riktigt som den ska, så vi får se vad det blir av detta. Om jag får lov att börja ta medicin vilket säkert kommer att hända nu så måste jag fortsätta ta den resten av livet, får inte missa ett enda piller då det tydligen kan vara farligt. Och mitt minne är ju knappast det bästa om man säger så.. nåja, huvudsaken är iallafall att jag får reda på vad det är för fel. :)


Efter det åkte jag och mamma runt och kikade lite i affärerna, var även på om igen och dollarstore. Jag fick med mig två (dom är ju faktiskt fyra?!) porslins katter från 50talet och ett sött halsband. :) Även några plåtskyltar och lite annat (har dock ingen bild på det). Fy så bortskämd jag är.


 


Har precis klämt i mig en supergod lussebulle såhär efter maten och tänkte nu ta och kolla på dagens avsnitt av julkalendern :) svtplay it is!


 

Presentation


What doesnt kill you makes you stronger.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards