mikaelapetra

Direktlänk till inlägg 25 december 2012

Julafton x2

Av Mikaela Bengter - 25 december 2012 22:13

Tar och slänger upp ett blogginlägg då jag varit så dålig på att uppdatera här nu. Har haft två helt underbara dagar nu med min fina familj. Igår var jag och lillasyster hemma hos pappa och firade jul med honom, men först var vi hem till storasyster en sväng och hälsade på hos dom, fikade lite och gav killarna klappar. Dom hade till och med slagit in ett varsitt litet paket till mig och min lillasyster, vi fick en varsin duschgele och skrubbhandskar till :) min doftade jordgubbar! Efter att vi varit hemma hos dom och hälsat på så åkte vi till faster för att byta julklapp med henne, fick varsina två hundra kronor och doftljus av henne, fina faster <3


Väl hemma hos pappa så klädde jag och lillsyrran julgranen till Kalle medans pappa fixade maten. Sen kollade vi såklart på kan du vissla Johanna och åt mat och myste till det i soffan med tända ljus och lite godis på bordet. Jag ställde dit ett kort på farmor och farfar också så det skulle kännas iallafall lite som att dom var med oss. Sen var det dax att öppna julklapparna, pappa fick dela ut i år :). Av honom fick jag 300kr löst, ett presentkort på 300kr och en kreditkortshållare med Elvis på. Av lillsyrran fick jag en egen Freddy neca figur och filmen trassel :)


Lite senare kom faster och våran kusin Mats också förbi och vi fick även av han 200kr var. Sjukt vad dom skämt bort oss :) älskade ni!

 

Slänger upp lite bilder!

 

Såhär såg man ut igår;

 

 

 

Pappa, lillsyrran och faster <3

 

 

 

 

<3

 

 

 

 

Älskade pappa som delar ut julklapparna <3

 

 

 

Idag var vi ju hemma hos mamma och firade. Var jag, lillasyster, mamma, Anders och mormor, och katterna då såklart :) åt mat, bytte julklappar och drack julmust och snaskade massa godis. Tror det blev lite för mycket då jag fick lov att lägga mig ner i soffan ett tag och vila. Mådde rent ut sagt skit ett tag, men gick över gjorde det iaf :)

Fick en fin leopard topp av mamma, en toxico hood och knallrosa kastruller :D dom där kastrullerna är jag tydligen helt ensam om då dom är special beställda från Tyskland. Coolt som satan ju :) Fick även 500kr av Anders, så himla snällt. Karln min kom in till oss en stund också för att vara lite trevlig innan vi skulle åka hem. Vi bytte julklappar igår, förutom den snygga väskan han köpte till mig som en tidig julklapp så fick jag också en mp3 med display igår, har velat ha en sådan ett bra tag nu så jag är hur tacksam som helst. Alla har verkligen gjort dessa två dagar helt underbart bra, en sak jag lärt mig är verkligen hur oerhört tacksam man verkligen borde vara över alla fina människor man har i sin närhet. Dessa växer inte på träd och jag är fruktansvärt glad som har er <3


Jag idag, genomförkyld och astrött.

 


 


 


Maiden, lilla busråttan <3


 


 


 


 


Hoppas ni haft en underbart fin jul allihopa! :)


 

Ska ta och sätta mig ner någon dag i veckan och läsa era bloggar och kommentera massor :) har inte tagit tag i det på typ en vecka nu, men snart så.

 
 
Emma

Emma

25 december 2012 23:35

Låter som en himla bra jul. :) Härligt! Fina grejer du fick! Men vaaaart har du fått tag på toppen du har på första bilden!!? Skit snygg!

http://Www.eembla.blogg.se

 
Maddiie

Maddiie

26 december 2012 11:13

Kastrullerna var super läckra!
Hoppas du haft en bra jul :)

http://www.maddiie.blogg.se

 
Nathalie

Nathalie

26 december 2012 13:44

sv: Tackar!
Du är också fin =)

http://thefiftiesrockabilly.blogg.se

 
Rockabilly Pinup Girl

Rockabilly Pinup Girl

26 december 2012 14:40

Sv: Tack gumman! :) okej men det låter ju trevligt :) tack detsamma fina du!

http://hotrodgirl.blogg.se

 
Johannas Rockabilly & Vintage

Johannas Rockabilly & Vintage

28 december 2012 08:30

Åh massa fint!
De rosa kastrullerna va ju ascoola!
Får jag fråga dig en sak om dina tattoos på bröstet?
När du har skjorta på dig, syns de då?

http://johannasvintage.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela Bengter - 17 januari 2013 17:57

NYA BLOGGEN HITTAR NI HÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR!

Av Mikaela Bengter - 14 januari 2013 22:37

Hej, var ett tag sedan jag uppdaterade här, men har inget internet på min dator hemma, inge vidare via telefon :p men ska skaffa snarast! Är hos lillsyrran och lånar hennes dator som är trögast i världen just nu :) haha.    Snart har jag iallafal...

Av Mikaela Bengter - 2 januari 2013 21:56

Detta har jag sysslat med ikväll! Just nu ligger det på torkning, får se om det blir ett till lager sen eller ikke!         Just ja, fick hem grejjerna från ginatricot också!     ...

Av Mikaela Bengter - 30 december 2012 20:17


Jag läste en status på facebook tidigare idag där en av mina bekanta skrivit att han stör sig så på alla som sitter och skriver liknande "2012 suger, 2013 snälla bli bra" hela tiden och att det faktiskt blir vad man gör det till. Att om man fortsätte...

Presentation


What doesnt kill you makes you stronger.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards