mikaelapetra

Alla inlägg den 16 november 2012

Av Mikaela Bengter - 16 november 2012 21:10

Jag förstår inte varför jag inte har fått hem provsvaren än? Ska man seriöst behöva ringa vårdcentralen själv för att få reda på om allt såg bra ut? Helt sjukt ju. Och ändå sa dom ju att jag skulle få hem dom.. ja, det har ju gått två till tre veckor nu så man tycker ju att dom borde ha skickat dom. Var iallafall till mamma ikväll så hon fick kolla mitt socker, var iallafall normalt. Hon har ju diabetes själv så hon har grejer hemma så hon kan kolla, min läkare ville ju också att jag skulle kolla emellanåt. Men jag tog ju faktiskt prover för sköldkörteln också och det är väll självklart att jag vill veta.


Var även och hämtade min matta som jag beställde på jotex för ca 3-4 månader sedan på ica ikväll och var hem till lägenheten och lade den under vardagsrumsbordet, blev ju såå superbra! Med min mexarfilt och mina fina mexarkuddar i soffan :) blir såå mysigt där! Nu fattas det bara ett fint vitrinskåp. Kommer att slänga upp bilder någon dag för er som vill se hur det ser ut!


Fick hem klasses julkalender idag också! Ska bli kul att kolla på sen tillsammans med min lillasyster. Älskar gamla julkalendrar, barnfilmer och familje/äventyrs filmer! Såå mysiga.


 


Nu ska jag försöka få min tvtittande karl att vara lite social hade jag tänkt. Är på riktigt myshumör ikväll!


Ciao.

Av Mikaela Bengter - 16 november 2012 17:42

Jag har varit väldigt nyttig då det kommer till mat i ca 2 veckor nu, ätit regelbundet och nyttigt. Dels för att min läkare tror att jag håller på att få diabetes och dels för att jag själv vill gå ner några kilon. Kul är det ju att vara nyttig också :) har inga som helst problem med sånt. Men idag blev det faktiskt pizza! Var sjukt, galet, förbannat hungrig idag efter att knappt ha ätit något alls på hela dagen, så karln min köpte med sig pizza hem som vi precis tryckt i oss, sjukt vad gött det var måste jag säga! Höll mig iallafall ifrån colan och drack vatten till maten istället :)


Av Mikaela Bengter - 16 november 2012 15:15

Jag har fått sånna otroliga julkänslor på sista tiden, har redan börjat julpynta min lägenhet, satt upp julgardiner i köket och ställt fram en och annan tomte. Vilken dag som helst kommer jag nog även att börja julbaka, iallafall pepparkakor. Lussebullar och knäck längtar jag också efter men dom väntar jag med till jul eftersom att det är lite mer komplicerat än att baka pepparkakor.


Så nu får snön mer än gärna komma! Vill ha massa snö, soffmys, julkalendern, julmarknad, julbak, julmust, julpynt överallt och fina stjärnor i fönstren :) och julmat såklart! I år ska jag och min lillasyster för första gången på ca 10 år fira jul med pappa igen :) vi ska fira hemma hos han i hans hus i skattungbyn. Tror även att mina kusiner Mats och Micke kommer att fira jul med oss, Mats dotter Beatrice och faster också :) kommer nog att bli megamysigt! Jag ska hjälpa till med både bakverk, mat och pynt. Lääängtar :)


Hemma hos mamma julen 2011


 

                                                  



Av Mikaela Bengter - 16 november 2012 13:00

Sitter i soffan och dregglar över kläder på sweetpoison, herrejösses så mycket fint jag hittat som mer än gärna skulle få sig en plats i min garderob! Nog för att den redan är ganska så full, men jag slänger gärna bort massor av mina kläder om jag skulle få hem dessa plagg!


 


<a href="http://www.bloglovin.com/blog/4240787/?claim=x3ctkpkdcvj">Följ min blogg med Bloglovin</a>

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


What doesnt kill you makes you stronger.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<<
November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards